15 Ağustos 2013 Perşembe

BAYAT EKMEK DEĞERLENDİRME


Merhabalar
Bayat ekmekleri değerlendirmenin bir yolunu daha buldum bugün.

Malzemelerimiz
1 soğan
2 biber
1 avuç maydanoz
1/2 bardak domates püresi
100-150 gram kadar kıyma
Bayat ekmek parçaları
1-2 kaşık tereyağı
1-2 kase salçalı su

Ön hazırlık olarak soğanı, biberleri,maydanozu doğruyoruz.Domatesi rendeliyoruz.(Ben annemin yaptığı domates sostan kullandım.O da oluyor.)Ekmekleri çok ufak olamayacak şekilde parçalıyoruz.


Soğan, biber, kıyma ve domates rendesini sırasıyla sıvıyağda kavuruyoruz.Pişince maydanozu ekleyip biraz daha pişiriyoruz.Aşağıda gördüğünüz harcımızı elde ediyoruz.


Karışımı ayrı bir tabağa alıyoruz.Tencereye tereyağını koyup ekmekleri yağda biraz çeviriyoruz.Çok yakmadan üzerine 1-2 kase salçalı su döküp ekmeklerin suyu çekmesini bekliyoruz.


Ekmeklerimiz hazır olunca ayırdığımız karışımı üzerine döküyoruz.Ve yemeğimiz hazır.
Servis ederken sarımsaklı yoğurt ekleyebilirsiniz.


1. yıl çekilişime katılmak için tık

5 yorum:

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

ellerine sağlık canım bayat ekmekleri değerlendirmen ne kadar güzel güzel bir tarif olmuş

HTC dedi ki...

elerinize sağlık. çok güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

muhakkak denicem, çok lezzetli görünüyor. Bende Kepek ekmeği yada tam tahıl gibi ekmekler kalmışsa; nar ekşisi, zeytinyağ, sarımsak ve baharatla hamanlayıp fırına atıyorum ve yemek öncesi aparatif sarımsaklı ekmekler çok lezzetli oluyor denemediyseniz tavsiye ederim :)

banus dedi ki...

ben de özellikle ramazan ayında aç gözlülükle çokça alıp bitiremediğimiz pideleri küçük parçalarla saklıyorum derin dondurucuda.büyük parçalı olanları kebap altına küçükleri ise terayağında gevretip çorbalara kullanıyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...